Idrottscollege

Vilken sport är du?

Kombinera idrott och studier. Våra Idrottscollegeelever har haft fantastiska framgångar i sina sporter. Vi har flera av Sveriges bästa instruktörer i sin idrott som ställer upp för Dig.

Kombinera Idrottsprofil med alla program

Idrottscollege vänder sig till dig som vill kombinera idrott och studier. Våra Idrottscollegeelever har med åren haft fantastiska framgångar i sina sporter. Vi har flera av Sveriges bästa instruktörer i sin idrott som ställer upp för dig.

Unikt med Lindeskolans Idrottscollege är att du kan kombinera din idrottsprofil med alla program på skolan. Om du vill läsa ett yrkesprogram i kombination med idrottscollege samt läsa in högskolebehörighet så finns färdiga upplägg att välja mellan.

En stor del av träningen och teori bedrivs gemensamt för elever med olika idrotter.

Idrottscollege har funnits på Lindeskolan sedan 2010 och även långt innan det fanns det stora idrottssatsningar på vår gymnasieskola, så här finns ett proffsigt personalteam och en idrottskultur som präglar hela skolan.

Vi har nio olika idrottsprofiler

Ansökan och antagning
RIG och NIU
Elevhem
Unikt läge
4e året

Våra vinnare

Alfred Velut TE21
Silver European Cup

Fuengirola 2022

Winny He, SA16
Rytmisk gymnastik

Winny har blivit uttagen till svenska RG-landslaget 2019

Polina Golikova, TE16
Rytmisk gymnastik

Har vunnit 2 SM silver i duo och NM brons i duo, tillsammans med sin duo-partner Wilma.