Information angående skolav­slutning och student­firande på Lindeskolan

Nu laddar vi alla inför ett trevligt avslut på skolåret. Efter två år av pandemi kan vi återuppta den uppskattade karnevalen 9/6 och ett traditionellt studentfirande med pompa och ståt 10/6. Det blir underhållning av Lindebläcket på ett smyckat torg framför K-huset, utspring programvis och en avslutande marsch till stadshotellet, innan gymnasiechefen tillsammans med rektorerna hemförlovar våra nybakade studenter.

Angående plastkonfetti
Den 30 april blev det enligt lagen förbjudet att använda plastkonfetti på allmän plats. Vi vill därför vädja till alla föräldrar, anhöriga och övriga gäster till våra studenter att respektera denna nya lag. Tidigare års rikliga användning av konfetti har föranlett mycket irritation bland närboende och extra kostnader och städning för skolans personal.

De senaste årens studentfirande på Lindeskolan har genomsyrats av glädje, god stämning och ett fint förhållningssätt bland våra studenter. Nu satsar vi på att gå i mål med flaggan i topp där vi tillsammans gör studentfirandet till en minnesvärd dag för alla.

Utspringet äger rum klockan 12:00 på torget framför K-huset.

Varmt välkomna
Skolledningen