Heders­omnämnande till Lindeskolans Bibliotek i utmärkelsen Årets Skolbibliotek

Lindeskolans bibliotek nominerades till Årets Skolbibliotek 2021 med följande motivering:

"Kommunala gymnasieskolan i Lindesberg har ett skolbibliotek som med stöd av skolledning och biblioteksplan har en integrerad roll i skolans måluppfyllelse avseende läsning, värdegrundsarbete samt medie- och informationskunnighet. Utöver detta vill Lindeskolans Bibliotek vara Det Goda Exemplet för att visa att skolbibliotek i allmänhet och skolbibliotekarier i synnerhet finns, kan och behövs som pedagogisk resurs i kommunens grundskolor."

Utmärkelsen Årets skolbibliotek 2021 tilldelas Vallastadens skola, Linköpings kommun. Juryns två hedersomnämnanden går till Sandsbro skola, Växjö, och Lindeskolan, Lindesberg. Priset Årets skolbibliotek delas ut av Nationella Skolbiblioteksgruppen som verkar för ett Sverige där bemannade skolbibliotek är en självklar och integrerad del i skolans pedagogiska arbete.

Vi tackar Lindeskolans bibliotekarier Annika och Josefin för en fantastisk arbetsinsats!!