Bytt datum!! Handboll prova-på-dag 25 nov 2022

VÄLKOMMEN TILL PROVA-PÅ-DAG PÅ HANDBOLLSGYMNASIET I LINDESBERG

Fredag 25 nov 2022 kl 08.45-16.00.

Här inbjuds du som är intresserad av Handbollsgymnasiet i Lindesberg till en prova-på-dag. Du och din målsman får besöka skolan samt få information om gymnasieskolan Lindeskolan och handbollsgymnasiet som drivs i samarbete mellan Lindesbergs kommun och handbollsföreningen LIF Lindesberg.

Prova på dagen är till för dig som har funderingar på att söka handbollsgymnasiet och idrottscollege på Lindeskolan. Under dagen kommer vi att ha information om handbollsgymnasiet, idrottscollege och övriga skolan. Du kommer också att få prova på praktisk träning. (handboll) samt att se vårt elevboende på skolområdet.

Dagen startar kl 08:45 med frukost tillsammans med andra idrottselever som går på idrottscollege. Ungdomarna bjuder vi på lunch. (ej vårdnadshavare och andra).

Anmälan till prova på dagen senast 18/11 med epost till: mickael.martinsson@lindesberg.se

Tala om hur många som kommer och om ni önskar vegetarisk kost eller annan specialkost. Detaljerat program sänds ut via e post till er som anmält er.

Sista ansökningsdag till Handbollsgymnasiet är den 1 dec.

Frågor och upplysningar.

Mikael Martinsson Idrottscollege ansvarig 070-3109243.

Micael Nelson Instruktör 070-2894997.